Rheology of Earth Materials :
Closing the gap between timescales in the laboratory and in the mantle

6 June 2024 - 2nd nomination of Patrick CORDIER at Institut Universitaire de France

Lauréat de la Chaire Fondamentale Senior

Par arrêté de la ministre de l’Enseignement supérieur et de la Recherche en date du 22 mai 2024, Patrick CORDIER est nommé membres senior (Lauréat au titre de la Chaire Fondamentale) de l’Institut universitaire de France à compter du 1er octobre 2024, pour une durée de cinq ans.

Les enseignants-chercheurs nommés à l’Institut universitaire de France sont placés en position de délégation.

Ils continuent à exercer leur activité dans leur établissement d’appartenance et sont déchargés des deux tiers de leur service d’enseignement.

In accordance with the order of the Minister of Higher Education and Research dated May 22, 2024, Patrick CORDIER has been appointed Senior Member (Fundamental Chair Laureate) of the Institut Universitaire de France, effective October 1, 2024, for a period of five years.

Individuals appointed to the Institut Universitaire de France are placed in a delegated position.

They continue to fulfill their academic duties at their home institution, while being relieved of two-thirds of their teaching responsibilities.